نوشته شده توسط : جلال

مقدمه:

رشد و گسترش همه‌جانبه آموزش و پرورش و ارتباط آن با همه نهادها و سازمانهای اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و.‌.. و همچنین کثرت تعداد دانش‌آموز و نیروی انسانی یعنی معلمان و سایر کارکنان، اختصاص منابع مالی عظیم، مسائل و مشکلات زیادی را در سازمانهای گوناگون این نهاد اساسی اجتماعی بوجود آورده است و باعث شده است که کشورهای مختلف جهان، بخصوص بعد از تئوری «مدیریت علمی تایلور» دریابند که سازمانهای آموزشی و پرورشی نیز همانند دیگر سازمانهای اداری، اقتصادی و.‌.. (حتی بیشتر از آنها) نیاز به مدیریت سنجیده و هوشمندانه دارند و بایستی مدیران تحصیل کرده و مجرب که از استعداد و توانایی لازم برخوردارند، مسئولیت ادارة این گونه سازمانها را برعهده داشته باشند، تا با استفاده از علم و هنر مدیریت، بویژه مدیریت آموزشی، مسائل و مشکلات را کاهش داده و با برنامه‌ریزی، سازماندهی، هدایت و رهبری، و تصمیم‌گیری درست و مناسب، از بروز آنها تا حد امکان جلوگیری بعمل آورند و نظام تعلیم و تربیت را به سوی پیشرفت و تعالی سوق دهند (قرائی مقدم، ص۸)

فهرست مطالب

آگاهی مدیران آموزش و پرورش و موفقیت آنها

فهرست مطالب

فصل اول: مقدمه و پیشینه طرح ۲

مقدمه: ۳

بیان مسأله: ۵

اهداف تحقیق: ۶

فرضیات تحقیق: ۸

فرضیات فرعی: ۸

تعاریف واژه‌ها و اصطلاحات: ۹

آگاهی مدیران: ۹

موفقیت مدیران: ۹

فصل دوم ۱۰

مدیریت: ۱۱

تاریخچه مدیریت: ۱۲

قرن بیستم و آغاز مطالعه منظم علمی مدیریت ۱۳

اثرات و کاربرد تئوری مدیریت علمی در سازمانهای آموزشی: ۱۶

تئوری اداری: ۱۶

دورة کلاسیک مدیریت (شیرازی، ص۴۸) ۲۰

کاربرد تئوری اداری در آموزش و پرورش: ۲۱

بوروکراسی یا دیوانسالاری: ۲۲

دورة کلاسیک نو (مکتب روابط انسانی): ۲۳

خلاصه مطالب دوره کلاسیک نو (شیرازی، ۱۳۷۳، ص۵۱) ۲۶

مکتب رفتاری (نگرش رفتاری): ۲۷

نگرش سیستمی: ۲۷

مدیریت اقتضایی: ۲۸

مدیریت آموزشی: ۳۰

اهمیت مدیریت آموزشی: ۳۰

تعاریف مدیریت آموزشی: ۳۲

اهداف مدیریت آموزشی: ۳۳

وظایف مدیران آموزشی: ۳۴

برنامه‌ریزی: ۳۷

۴ـ تعیین خط مشی‌ها و روشها و ملاکهای عملیات ۳۸

انواع برنامه‌ریزی: ۳۸

۲ـ برنامه کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت: ۳۹

۳ـ برنامه‌های راهبردی و عملیاتی: ۳۹

محاسن برنامه‌ریزی: ۳۹

محدودیت‌های برنامه‌ریزی: ۴۰

سازماندهی: ۴۱

هدایت و رهبری: ۴۱

هماهنگی: ۴۳

تصمیم گیری: ۴۴

انواع تصمیمات: ۴۴

فرآیندهای تصمیم گیری: ۴۵

تصمیم گیری در مدیریت آموزشی: ۴۵

کنترل و ارزشیابی: ۴۶

سوابق تحقیق: ۴۸

تحقیقات داخلی: ۴۸

تحقیقات خارجی: ۵۵

فصل سوم ۵۷

مقدمه: ۵۷

روش تحقیق ۵۷

روش گردآوری اطلاعات ۵۷

ابزار گردآوری اطلاعات: ۵۸

میزان آگاهی مدیران از وظایف مدیریت ۵۹

میزان عملکرد مدیران در زمینه هر یک از مقوله ها ۶۰

نحوه ارزش گذاری سئوالات پرسشنامه عملکرد مدیران بر اساس طیف لیکرت ۶۰

روایی و پایایی پرسشنامه: ۶۰

جامعه آماری ۶۱

تعداد و روش نمونه گیری ۶۳

روش تجزیه و تحلیل داده ها ۶۳

فصل چهارم تجزیه وتحلیل داده ها ۶۴

مقدمه: ۶۵

۴-۱ توزیع فراوانی مدیران بر حسب سن ۶۵

نمودار ۴-۱ توزیع فراوانی مدیران بر حسب سن ۶۶

جدول ۴-۲ توزیع فراوانی مدیران بر حسب سنوات خدمت ۶۷

نمودار ۴-۲ توزیع فراوانی مدیران بر حسب سنوات خدمت ۶۷

جدول ۴-۳ توزیع فراوانی مدیران بر حسب رشته تحصیلی ۶۸

نمودار ۴-۳ توزیع فراوانی مدیران بر حسب رشته تحصیلی ۶۸

جدول ۴-۴ توزیع فراوانی دبیران بر حسب سن ۶۹

نمودار ۴-۴ توزیع فراوانی دبیران بر حسب سن ۶۹

جدول ۴-۵ توزیع فراوانی دبیران بر حسب سنوات خدمت ۷۰

نمودار ۴-۵ توزیع دبیران بر حسب سنوات خدمت ۷۱

جدول ۴-۶ توزیع فراوانی دبیران بر اساس شاخه تحصیلی ۷۱

نمودار ۴-۶ توزیع فراوانی دبیران بر حسب شاخه تحصیلی ۷۲

بخش دوم ۷۳

فرضیه اول: ۷۳

فرضیه دوم: ۷۴

فرضیه سوم: ۷۵

فرضیه چهارم: ۷۵

فرضیه ششم: ۷۷

جدول ۴-۱۲ همبستگی مؤلفه های وظایف مدیریت با عناصر موفقیت شغلی ۷۸

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری ۸۰

پیشنهادات: ۸۴

پرسشنامه دبیران ۸۵

پرسشنامه مدیران ۸۶

 

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: آگاهی مدیران , آگاهی مدیران آموزش , موفقیت مدیران ,
:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

چکیده:

با آنکه در دهه های اخیر‘ پیشرفت های سریع و شگفت انگیزی نصیب جامعه پزشکی گردیده با این حال یک نوع حس بلاتکلیفی و سرماخوردگی نهانی در بین مردم به ویژه در گروه زنان گردیده است. این ناراحتی های گوناگون روانی طبیعتاً جسم آدمی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و شخص را تا سر منزل بیماری های روان تنی و روانی مانند « افسردگی » که یکی از عواقب آن خودکشی است می رساند. به عقیده عده ای از دانشمندان بیش از ۶۰ درصد بیماری های جسمی اغلب به علت فشارهای روانی و عوارض گوناگونی بر دستگاههای مختلف بدن و از جمله کاهش عمر طبیعی شخص می گذارد.

در جامعه ی کنونی که مملو از مشکلات و محیط های متشنج است‘ زمینه ی بیش تری برای بروز بیماری های روانی مهیا شده است و به طبع افسردگی هم به خصوص در زنان روبه افزایش است. به همین علت در این تحقیق ( افسردگی در زنان ) سعی بر شناسایی این بیماری و عوامل به وجود آورنده ی آن به خصوص در زنان شده است و در آخر راه های کسب آرامش از نظر روان شناسی و دیدگاه های قرآن و روایات در مورد افسردگی بیان شده است.

روش تحقیق در این مقاله بر اساس روش کتابخانه ای و روش اسناد و مدارکی و توصیفی و همچنین از منابع دست اول دینی ( قرآن‘ نهج البلاغه و غررالحکم ) و دیگر منابع دست دوم استفاده شده است.

فهرست مطالب

فصل کلیات…………………………………………………………………………………. ۱

 فصل دوم: افسردگی

افسردگی ……………………………………………………………………………………………………………  ۷

تاریخچه افسردگی ……………………………………………………………………………………………….  ۷

علل افسردگی ……………………………………………………………………………………………………..  ۸

افسردگی در زنان ………………………………………………………………………………………………..  ۱۱

نشانه های بیماری ……………………………………………………………………………………………….  ۱۲

 

فصل سوم : افسردگی در سنین مختلف

افسردگی در دوره پیش از یائسگی ………………………………………………………………………….  ۱۴

افسردگی در دهه های چهل و پنجاه ………………………………………………………………………..  ۱۵

افسردگی در افراد مسن ………………………………………………………………………………………..  ۱۶

 فصل چهارم: اختلال افسردگی مانیک

علائم و نشانه های افسردگی مانیک …………………………………………………………………………  ۱۸

انواع شیوه های درمان …………………………………………………………………………………………..  ۱۹

داروهای ضد افسردگی …………………………………………………………………………………………  ۲۰

 فصل پنجم :ختلال شیدایی ـ افسردگی

اختلال شیدایی ـ افسردگی …………………………………………………………………………………….  ۲۲

علائم اختلال شیدایی ـ افسردگی …………………………………………………………………………….  ۲۳

درمان اختلال شیدایی ـ افسردگی ……………………………………………………………………………  ۲۳

الکتروشوک درمانی ……………………………………………………………………………………………..  ۲۴

 فصل ششم : اختلال افسردگی خویی

اختلال افسردگی خویی ………………………………………………………………………………………..  ۲۷

علائم افسردگی خویی ………………………………………………………………………………………….  ۲۷

درمان افسردگی خویی …………………………………………………………………………………………  ۲۸

- شناخت درمانی ……………………………………………………………………………………………  ۲۸

- رفتار درمانی ……………………………………………………………………………………………….  ۲۸

- دارو درمانی ………………………………………………………………………………………………..  ۲۹

 فصل هفتم : راههای کسب آرامش از نظر روان شناسی ؛ قرآن و روایات

روش های کسب آرامش از نظر روان شناسی …………………………………………………………….  ۳۱

۱٫ توقعات خود را کاهش دهید …………………………………………………………………………..  ۳۱

۲٫ برای کسب آرامش صراحت گفتار داشته باشید ……………………………………………………  ۳۲

۳٫ روش های دیگر به دست آوردن آرامش ……………………………………………………………  ۳۳

افسردگی از دیدگاه قرآن ………………………………………………………………………………………  ۳۵

افسردگی از دیدگاه روایات ……………………………………………………………………………………  ۳۷

 نتایج و پیشنهادها …………………………………………………………………………  ۳۹

 فهرست منابع و مآخذ ……………………………………………………………………  ۴۱

 

فهرست منابع و مآخذ

     ۱-قرآن کریم؛ ترجمه مهدی الهی قمشه ای‘ چاپ قم‘ چاپ اول.

    ۲-  .آزاد‘ حسین ؛ آسیب شناسی روانی‘ تهران انتشارات بعثت‘ چاپ دوم‘ زمستان ۱۳۷۸٫

۳- الآمدی‘ عبدالواحد ؛ غررالحکم و دررالکلم ؛ انتشارات ستار‘ ناشر : دارالکتاب الاسلامی ؛ سال نشر : ۱۴۲۶ هـ. ق. .

۴- جمشیدی‘ اسدالله ؛ آثار فردی معاد از دیدگاه قرآن؛ انتشارات مؤسسه آموزش و پژوهش ؛ چاپ اول‘ زمستان ۱۳۸۰٫

۵- شاکری‘ رضا ؛ مشاوره کاربردی؛ انتشارات نصایح قم ؛ چاپ اول‘ زمستان ۱۳۸۱٫

 

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: افسردگی , افسردگی در زنان ,
:: بازدید از این مطلب : 324
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

چکیده:

در آغاز حکومت عباسیان به دلیل آنکه دست‌اندرکاران حکومت اسلامی، بعد از دودمان نژادپرست بنی‌امیه روی کار آمدند و ملل مختلف با زبانها و فرهنگهای متفاوت وارد حوزه اسلامی شدند، مسائل اجتماعی و از آن جمله اطعمه و اشربه تحولی عظیم پیدا کرد.

موضوع تحقیق اطعمه و اشربه معمول و مرسوم مردم در دوره عباسیان از ابتدا تا سال ۶۵۶(ه.ق) است و روش کار به صورت کتابخانه‌ای و بهره‌برداری از منابع موجود و استفاده از نظرات محققین بوده و پژوهش حاضر شامل معرفی باب فقهی و آداب دینی اطعمه و اشربه (حلال و حرام)، تجارت و بازرگانی و محصولات آن دوره، ادیان گوناگون و تأثیر آنها بر روی اعراب بخصوص در باب خوردنیها و آشامیدنیها، جشن‌ها و اعیاد اسلامی، رسوم دارالخلافه در این رابطه، غذای اعراب و انواع مختلف آن، وسایل و ظروف طبخ غذا و… می‌باشد.

در عصر جاهلیت و صدر اسلام، اغلب مردم عرب از غذاهای ساده‌ای استفاده می‌کردند اما پس از اسلام، سبک غذاها تغییر پیدا کرد. یکی از دلایل این تغییر ، تماس آنان با ملل دیگر بخصوص ایرانیان بود. مهمترین تأثیرگذاری از جانب ایرانیان بود که برخی خلفا حتی در رعایت آداب شاهانه از پادشاهان قدیم ایران مانند اردشیر و بهرام‌گور متابعت می‌کردند.

در باب شراب نیز یهودیان و بخصوص مسیحیان، اثرگذار بودند. مسیحیان در جشنهای خود از شراب استفاده می‌کردند و حتی در برخی دیرها آن را تهیه و به فروش می‌رساندند و مشترک بودن محل زندگی آنان با مسلمانان باعث استفاده از شراب در بین برخی مسلمانان شد.

نتیجه اینکه در پژوهش حاضر، انواع اطعمه و اشربه معمول و مرسوم در دوران عباسیان مورد بررسی و تحقیق قرار داده شد و مباحثی از جمله اغذیه حرام و حلال و انواع اشربه و اطعمه و تأثیر ملل مختلف مخصوصاً ایرانیان بر نوع و سبک غذاهای اعراب و تأثیر ادیان گوناگون بخصوص مسیحیان بر اشربه(مشروبات الکلی)، براساس منابع و مآخذ موجود نوشته شده است.

فهرست مطالب
عنوان    صفحه
چکیده      و
مقدمه      ک
هدف از پژوهش      م
فصل اول: کلیات
معرفی منابع      ۲
فصل دوم: آراءاسلام در باب تغذیه      ۱۰
۱- فلسفه غذا خوردن و آراءمعصومین علیهم السلام در این رابطه      ۱۲
زیان های ظاهری و باطنی پُرخوری      ۱۴
فایده‌های ظاهری و باطنی کم خوری      ۱۹
۲- آداب سفره و غذا خوردن وآراء معصومین علیهم السلام در این رابطه      ۲۰
الف) آداب غذا خوردن      ۲۱
ب) آداب سفره      ۲۴
۳- آداب آشامیدن      ۲۵
- آب      ۲۵
- شیر      ۲۶
- عسل      ۲۷
- سرکه      ۲۷
آداب آشامیدنی‌ها از نظر معصومین علیهم السلام      ۲۸
۴- غذاها و آشامیدنی های حرام      ۲۹
از محرماتی که در اینجا مورد بحث قرار می‌گیرد      ۳۱
الف- خمر       ۳۲
خمرازدیدگاه آیات و روایات      ۳۳
انواع خمر و حکم آنها      ۳۷
ب- خون      ۳۸
ج- گوشتهای حلال و حرام      ۳۸
خوردن محرمات در وقت اضطرار      ۴۰
فصل سوم: اوضاع اجتماعی، اقتصادی و مذهبی عصر عباسیان
۱- پیشینه بازرگانی و تجارت در بین اعراب قبل از اسلام و در صدر اسلام      ۴۳
۲- محصولات      ۴۶
۳- بغداد و بازارهای آن در عصر عباسیان      ۵۵
شکل بازارها      ۶۶
نقش زنان در بازارها      ۶۷
۴- تأثیر ادیان بر تجارت اسلام      ۶۸
۵- جشن ها      ۸۰
جشنهای دینی اسلامی      ۸۰
جشن های محلی      ۸۴
فصل چهارم: آداب و رسوم معیشت در عصر عباسی
۱- اطعمه و اشربه خلفا و وزراء دولت عباسی      ۹۳
آداب المائده،آداب سفره      ۱۰۸
۲-شرابخانه ها      ۱۱۷
شربت خانه(خزانةالشراب)      ۱۲۰
شرابکده ها      ۱۲۳
۳- مجالس شراب      ۱۲۶
استعمال حشیش      ۱۳۵
تریاک     ۱۳۶

فصل پنجم: تغذیه در عصر عباسی
ادویه و خوشبوکننده ها      ۱۳۸
اجزای خوشبوکننده      ۱۴۰
ظروف و وسایل آشپزخانه      ۱۴۱
غذای اعراب      ۱۵۴
خوراکهای گوشتی      ۱۵۶
ماهی و خوراکهای آن      ۱۶۳
خوراکهای گیاهی      ۱۶۵
خوراک تنگدستان      ۱۷۰
خوراکهای مشترک توانگران و تنگدستان      ۱۷۴
از غذاهایی که با استفاده از خرما درست می شد      ۱۷۵
روغن وپیه      ۱۷۶
نان      ۱۷۷
برنج      ۱۸۲
مشاغل مربوط به اغذیه      ۱۸۴
بهای خوراکی      ۱۸۵
قیمتها در زمانهای عادی      ۱۸۷
بهای اجناس در آشوبهاوکمیابی      ۱۸۸
کارکنان آشپزخانه      ۱۹۳
هزینه آشپزخانه سلطنتی      ۱۹۴
نوشیدنیها در این دوره      ۱۹۸
نوشیدنیهای حلال و حرام      ۱۹۹
شیر و محصولات آن      ۲۰۲
آب      ۲۰۴
شیرینیها و حلویات      ۲۰۵
مواد شیرین‌کننده      ۲۰۸
نقل      ۲۱۰
ترشی‌ها و چاشنی‌ها      ۲۱۱
میوه      ۲۱۲
زمان‌بندی غذاها      ۲۱۶
پرهیز و علوم غذایی      ۲۱۷
نگاهداری و حفاظت      ۲۲۰
سوخت      ۲۲۳
نتیجه‌گیری      ۲۲۵
فهرست منابع      ۲۲۷
چکیده انگلیسی      ۲۳۹

منابع عربی

۱-         أبشیهی، شهاب‌الدین محمد بن احمد؛ المستطرف فی کل فن مستظرف؛ لبنان: بیروت، دارمکتبة الحیاة، ۱۹۸۹م.

۲-         ابن ابی ربیع، سلوک المالک فی تدبیر الممالک؛ بی جا، بی نا، بی نا.

۳-         ابن ابی فرّاس المالکی الأشری، ابی الحسین ورام؛ تنبیه الخواطر و نزهة النواظر المعروف بمجموعة ورّام؛ عنی بنشره الشیخ محمد الأخوندی؛ طهران: دارالکتب الاسلامیة، ۱۳۷۶ه.

۴-         ابن اثیر، ابوالحسن عزالدین؛ الکامل فی التاریخ؛ بیروت: دارصادر، ۱۳۸۵ه / ۱۹۶۵م.

منابع فارسی

۱-         ابن العبری، گریگورس؛ تاریخ مختصر الدول؛ ترجمه محمدعلی تاج پور و حشمت الله ریاضی؛ تهران: انتشارات اطلاعات، ۱۳۶۴خ.

۲-         ابن بابویه القمی، ابی جعفر الصدوق محمد بن علی بن الحسین؛ ترجمه خصال صدوق؛ ترجمه مدرّس گیلانی؛ تهران: انتشارات جاویدان، بی تا.

۳-         ابن بابویه القمی، ابی جعفر الصدوق محمد بن علی بن الحسین؛ من لایحضره‌الفقیه؛ ترجمه محمدباقر بهبودی؛ تهران: انتشارات کویر، ۱۳۷۰خ .

۴-         ابن بابویه، شیخ الصدوق؛ علل الشرایع؛ ترجمه محمد جواد ذهنی تهرانی؛ قم: انتشارات مؤمنین، ۱۳۸۰خ.

 

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: اشربه معمول , اطعمه , عصر عباسیان ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

پیشگفتار

کلمه‌ی بهنجار به افرادی اطلاق می‌گردد که در حد طبیعی و عادی گذران زندگی می‌کنند. از نظر عامه فردی که رفتارش چون دیگران است ومانند همه و به طور معمولی وعادی زندگی روزمره خویش را می‌گذراند بهنجار و طبیعی است . از نظر علمی‌چنانچه بهره ی هوش شخصی حدود (۱۰۰)صد باشد (براساس آزمون (تست) باشد یا به عبارت دیگر سن تقویمی‌وعقلی (ذهنی) خود برابری کند آن فرد عادی است. برای مثال می‌توان چنین گفت: چنانچه کودک ۹ ساله ای از نظر عقلی نیز ۹ ساله باشد و مانند کودکان ۹ ساله رفتار کند و از عهده‌ی انجام تست های هوشی مربوط به کودکان ۹ ساله برآید چنین کودکی بهنجار و طبیعی است. حال که تا حدی با کودکان و افراد بهنجار آشنا گردیدیم ببینیم پس کدام گروه از کودکان را استثنایی می‌نامند. از نظر آموزشی کودک استثنایی کودکی است که نیاز به تعلیم و تربیت خاص داشته باشد و از کلاس و تعلیم وآموزش عادی نتواند بهره کافی گیرد و از جنبه کلی نیز چنانچه کودکی از نظر رفتار، هوش ویا گذران زندگی نتواند چون کودکان عادی و بهنجار عمل کند و به جهتی با کودکان همسال خود تفاوتهای رفتاری وگفتاری و کرداری ویادگیری داشته باشد و از حد یک کودک عادی همسن خود خارج باشد استثنایی نامیده می‌شود.

فهرست

عنوان    صفحه
فصل اول : مقدمات و تاریخچه
۱- آغاز سخن
۲- پیش گفتار
۳- بررسی آماری و سابقه
۴- تعریف استثنایی
۵- تاریخچه:-
۶- در ایران-
فصل دوم: دسته بندی و تعریف و ویژگیهای بالینی
۱- انواع استثنایی
۲- تعریف ها:
۳- علل و عوامل
۴- عقب ماندگی و اختلالات ژنتیک
۵- انواع سندرم ها
۶- منگولیسم یا سندرم دان
۷- سندرم صدای گربه و سوپرمن و کلاین فلتر
۸- عوامل ناشناخته وهیدروسفال و میکروسفال
۹- مسائل دوران بارداری
۱۰- انواع بیماری ها و ضربه ها در تمام موارد
۱۱- سن مادر و عاملRH
12- سوخت و ساز (متابولیسم
۱۳- عوامل فرهنگی
فصل سوم: عکس العمل والدین
۱- انواع خانواده- پذیرنده، انکارکننده و پنهان کننده
۲- ارتباط خانواده با فرزند عقب مانده
۳- واکنش های گوناگون خانواده
فصل چهارم: پیشگیری
۱-پیش گیری
۲-برنامه ریزی پیش گیری و مشاوره ژنتیک
۳-مشکلات جنسی کودکان عقب مانده ذهنی
فصل پنجم: آموزش وپرورش
۱-آموزش و پرورش و توان بخشی
سخن آخر-  توصیه و پیشنهادهای لازم: کلام آخر با فرجام سخن
منابع و مراجع

منابع

۱-   تشخیص بالینی بیماری های مغز و اعصاب  دکترتقی کیمیایی اسد ی از ۹۴ تا ۱۲۰ چاپ چهارم، انتشارات خوارزمی، تهران ۱۳۸۰

۲-       جزوه درسی دکتر وحید روان دوست: خلاصه ی تمام جزوه ‌های مورد تدریس

۳-       کودکان معلول ذهنی‌، عباس داور منش فصل, ۱و۲و۴و۷و۸ و۹، انتشارات رشد تهران،‌۱۳۷۹

۴-       سمپوزیوم کودکان عقب مانده ی ذهنی، دکتر هادی سلیمی‌”اشکوری” ، انتشارات رشد چاپ دوم، ۱۳۸۰

۵-       کودکان استثنایی دکتر محمود پاکزاد ،محمود پاکزاد  در ۳۸- ۴۶ و ….

۶-       تفسیر المیزان جلد ۱۳و۱۹، علامه طباطبایی هشتم ،‌ انتشارات نورالمهدی قم، ۱۳۶۸

کلیات سعدی، محمدعلی فروغی، چاپ هفتم، تهران، ۱۳۵۷

 

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: دانش آموزان استثنایی , آشنایی با دانش آموزان ,
:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

چکیده :

در این تحقیق مواد طبیعی و اسید های چرب موجود در بافت کبد و عضله ماهی کفشک زبان largescale tonguesole با نام علمی  (cynoglossus macrolepidotus ) معروف به زبان گاوی با استفاده از روش(bligh and dyer ) استخراج گردید .

برای شناسایی این مواد ابتدا کلروفرم که به عنوان حلال مورد استفاده قرار گرفته بود توسط دستگاه rotary evaporator تبخیر و سپس مواد در –n هگزان حل گردید و به دستگاه GC-MS تزریق شد . با استفاده از کروماتوگرام جرمی و طیف های جرمی بدست آمده مواد طبیعی موجود از جمله اسیدهای چرب بافت کبد و عضله با محاسبه اندیس کواتس و مقایسه آنها با اندیس کواتس استاندارد و نیز بررسی داده های طیفی ( GC-MS ) و مقایسه آنها با داده های استاندارد موجود در مراجع (Eight peak ) شناسایی گردید .

فهرست مطالب
عنوان                                    صفحه
چکیده
مقدمه
فصل اول: کلیات
۱-۱ هدف
۱-۲ پیشینه تحقیق
۱-۳ روش کار و تحقیق
فصل دوم: کفشک زبانی ماهیان(cynoglossidae tongue soles)
کفشک زبان گاوی(cynoglossus marco lepidotus)
1-2کفشک زبانی ماهیان (cynoglossidae tongue soles)
2-1-1 ریخت شناسی کفشک زبانی ماهیان
۲-۱-۲ گونه های موجود در ایران
۲-۲ جایگاه سیستماتیک کفشک زبان گاوی (cynoglossidate macrolepidotus )
2-2-1 ریخت شناسی کفشک زبان گاوی (largescale tonguesole)
2-2-2 محیط زیست
۲-۲-۳ ارزش اقتصادی
۲-۲-۴ اندازه و وزن
۲-۲-۵ پراکنش
فصل سوم:چربی ها (lipids) وروغن ماهی(fish oil)
3-1 چربی ها
۳-۲ اسید های چرب
۳-۲-۱ مشخصات عمومی اسیدهای چرب
۳-۲-۲ خواص اسیدهای چرب
۳-۳ ساختمان و خواص انوع چربیها
۳-۳-۱ چربی های خنثی (اسیل گلیسرولها)
۳-۳-۲ فسفوگلیسیریدها
۳-۳-۳ اسفنگولیپیدها و گلیکولیپیدها
۳-۳-۴ موم ها ( waxed)
3-3-5 لیپیدهایی که صابون نمی شوند
۳-۶ روغن ماهی (Fish oil)
فصل چهارم : مواد و روش ها
۴-۱ مواد مصرف شده
۴-۲ وسایل آزمایشگاهی مورد نیاز
۴-۳ دستگاههای مورد نیاز
۴-۴ روش
۴-۴-۱ تهیه نمونه ماهی کفشک زبان گاوی
۴-۴-۲ استخراج مواد طبیعی از کبد و بافت عضله ماهی کفشک زبان گاوی
۴-۴-۳ مراحل عملی استخراج به روش Bligh and dyer
4-4-4 استخراج و خالص سازی چربی ها در روش Bligh and dyer
4-5 استفاده توأم از کروماتوگراف و طیف سنج جرمیGC/MS
4-5-1 اندیس کواتس (Kovts index )

4-6 شناسایی مواد طبیعی موجود در فاز –n هگزانی کبد و بافت عضله
ماهی کفشک زبان گاوی (largescale tongusole) با استفاده از دستگاه GC/MS
4-6-1 مشخصات دستگاه GC/MS مورد استفاده
فصل پنجم : نتایج آزمایش و بحث
۵-۱ نتایج ، تفسیر داده ها و شناسایی طیف های GC-MS
5-2 بحث
پیشنهادات
فهرست منابع فارسی
فهرست منابع انگلیسی
چکیده انگلیسی

فهرست جداول
عنوان                                        صفحه
جدول ۳-۱ برخی از اسیدهای چرب طبیعی
جدول ۵-۱ ترکیبات شناسایی شده در فاز کلروفرمی کبد ماهی کفشک زبان گاوی
جدول ۵-۲ نتیجه گیری کلی در مورد ترکیبات شناسایی شده در کبد ماهی کفشک
زبان گاوی
جدول ۵-۳ ترکیبات طبیعی شناسایی شده در فاز کلروفرمی بافت عضله ماهی کفشک
زبان گاوی
جدول ۵-۴ نتیجه گیری کلی در مورد ترکیبات شناسایی شده در بافت عضله ماهی
کفشک زبان گاوی

فهرست شکل ها
عنوان                                        صفحه
شکل ۲-۱ کفشک زبان گاویlargescale tonuesole))                    ۱۸
شکل ۲-۲ نمای سر ماهی کفشک زبان گاوی                         ۲۰
شکل ۲-۳ نمای پشت بدن ماهی کفشک زبان گاوی                    ۲۰
شکل ۲-۴ نمای دم ماهی کفشک زبان گاوی(largescale tanguesole) )         ۲۰
شکل ۲-۵ پراکنش ماهی کفشک زبان گاوی                        ۲۱
شکل ۳-۱ ساختار مولکولی (ALA) Alpha linolenic acid .                ۳۳
شکل ۴-۱ نمونه ماهی کفشک زبان گاوی                        ۳۷
شکل ۴-۲ نمونه کبد ماهی کفشک زبان گاوی                         ۳۷
شکل ۴-۳ نمونه عضله ماهی کفشک زبان گاوی                     ۳۸
شکل ۴-۴ دستگاه Rotary evaporator                         ۳۹
شکل ۴-۵                                         ۴۱
شکل۴-۶ شمای کلی از یک سیستم GC/MS                        ۴۳
شکل ۴-۷ نحوه محاسبه اندیس کواتس از روی زمان بارداری                ۴۵

فهرست نمودار
عنوان                            صفحه
نمودار ۵-۱ کروماتوگرام  GC-MS مربوط به فاز کلروفرمی کبدها ماهی
کفشک زبان گاوی                                     ۵۰
نمودار ۵-۲ کروماتوگرام GC-MS مربوط به فاز کلروفرمی عضله کفشک
زبان گاوی                                        ۷۵

 

 

فهرست منابع فارسی :

۱-    اسماعیل زاده ح.، ۱۳۸۴، بررسی و شناسایی مواد طبیعی موجود در کبد وبافت عضله ماهی کفال ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران شمال .

۲-    بریمانی ا،۱۳۵۲، ماهی شناسی و شیلات، انتشارات دانشگاه تهران .

۳-    تقی زاده و . ، ۱۳۷۸، بررسی اثر عمل آوری بر روی اسیدهای چرب خاویار تاسمانی ایرانی و روسی ( قرن برون و چالباشی)، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه تربیت مدرس ، دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی .

۴-    دیتما ، ریدل ( وثوقی غ، احمدی م.) ۱۳۶۵، ماهی و ماهیگیری ، مرکز نشر دانشگاهی .

۵-    رونق ، م. ت.۱۳۷۶، بررسی چربی و پروتئین ماهی شوریده ( منطقه هندیجان) پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه شهید چمران .

)

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: شناسایی ترکیبات طبیعی , بافت عضله ماهی , کفشک زبان گاوی ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

چکیده طرح:

با توجه به اینکه کشور ایران در زمره کشور های در حال توسعه قرار دارد و استراتژی توسعه صنعتی را سر لوحه کار خویش قرار داده است , نیازمند واردات انبوه کالاهای واسطه ای و سرمایه ای است که همراه با آنها تکنولوژی نیز وارد می شود. بدیهی است مشخص کردن اثرات سرریز تکنولوژی بین المللی ناشی از واردات این دسته از کالاها به کشور بر رشد اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.همچنین از آنجا که تکنولوژی , دانش فنی و سرمایه انسانی از عوامل اساسی رشد کشورها در دهه های اخیر تلقی می شوند , لذا لازم است عوامل مو ثر بر افزایش دانش و تکنولوژی به عنوان متغیر های اثر گذار بر رشد اقتصادی , بطور ویژه ای مورد تجزیه و تحلیل و ارزیابی قرار گیرند که این تحقیق به دنبال این مساله است.

این تحقیق با استفاده از مدلهای رشد درونزا سعی می کند تا اثرات سرریز بین المللی تکنولوژی ناشی از جریان واردات تجهیزات و ماشین آلات به ایران را بر روی  رشد اقتصادی بررسی نماید.در این جا کانال تاثیر گذاری روی رشد بدین ترتیب است که افزایش واردات کالاهای واسطه ای – سرمایه ای ارزش افزوده فرایندهای تولید را افزایش داده و حجم بالاتر این نوع از واردات از سوی دیگر به خلق ایده های جدید کمک می کند و بدین ترتیب رشد اقتصادی را بدنبال خواهد داشت.

در این پژوهش بمنظور بررسی اثرات سرریز بین المللی تکنولوژی ناشی از جریان کالاهای واسطه ای – سرمایه ای روی رشد اقتصادی از روشهای جدید تحلیل سریهای زمانی برای الگوسازی و برآورد استفاده شده است.

فهرست:

فصل اول:کلیات تحقیق

۱-۱- مقدمه۱

۲-۱- تعریف مسئله۲

۳-۱- فرضیات تحقیق. ۷

۴-۱- دلایل ضرورت و توجیه انجام طرح. ۷

۵-۱- روش تحقیق. ۸

۶-۱- مشکلات اجرایی در انجام طرح و روش حل مشکلات. ۸

فصل دوم :مروری بر ادبیات موضوع. ۱۰

۲-۱- مقدمه۱۱

۲-۱-۱- تجارت آزاد و نظریه های مزیت مطلق و نسبی. ۱۲

۲-۱-۲- ساختار تعرفه ای بهینه مطابق آخرین نظریات تجارت بین الملل  ۱۵

۲-۲- روند واردات کالاهای واسطه ای – سرمایه ای صنعت ایران. ۱۶

۲-۳- ابزارهای جهانی شدن. ۱۸

۲-۳-۱- تجارت بین الملل. ۱۸

۲-۳-۲- سرمایه گذاری مستقیم خارجی وسایر جریان های سرمایه۲۳

۲-۳-۳- بین المللی شدن تولید۲۵

۲-۳-۴- تبادل تکنولوژی. ۲۶

۲-۴- شاخص های جهانی شدن. ۲۷

۲-۴-۱- شاخص سطح تجارت بین المللی. ۲۸

۲-۴-۲- شاخص ادغام تجارت بین الملل. ۲۸

۲-۵- رابطة مبادله۲۹

۲-۶- رابطة بین تجارت بین الملل و رشد اقتصادی. ۳۴

۲-۷- اهمیت کالاهای واسطه ای – سرمایه ای صنعت در تولید۳۶

۲ـ۸ـ مروری بر مطالعات انجام شده ۳۷

۲ـ۸ـ۱ـ مطالعات داخلی. ۳۷

۲ـ۸ـ۲ـ مطالعات خارجی. ۳۹

۲-۹- مروری اجمالی بر تغییرات واردات و سیاستهای حمایتی. ۴۵

۲ـ۹ـ۱ـ تغییرات وزنی در ارزش واردات ایران بعد از انقلاب. ۴۵

۲ـ۹ـ۲ـ سیاستهای محدود کنندة تجاری (سیاستهای حمایتی) ۴۶

۲ـ۹ـ۳ـ دلایل اتخاذ سیاستهای حمایتی. ۴۷

۲ـ۹ـ۳ـالف- دلایل اقتصادی. ۴۷

۲ـ۹ـ۳ـ ب ـ دلایل غیر اقتصادی. ۴۷

۲ـ۹ـ۴ـ ترتیبات اجرایی سیاست آزاد سازی تجاری. ۴۸

۲ـ۹ـ۵ـ بررسی حمایتهای تعرفه ای و غیر تعرفه ای در ایران (دورة بعد از انقلاب)۴۹

فصل سوم:مروری بر ادبیات رشد اقتصادی.. ۵۱

۳-۱ – مقدمه۵۲

۳-۲- مروری بر تئوریهای رشد اقتصادی. ۵۲

۳-۲-۱ – تئوریهای کلاسیک رشد ۵۲

۳-۲-۲- تئوری رشد هارود – دومار و تئوری های نئوکلاسیک رشد۵۴

۳-۲-۳ الگوی رشد و توزیع درآمد کالدور۵۷

۳-۲-۴- تئوری رشد درونزا۵۹

۳-۲-۴-الف- سرچشمه های رشد درونزا۶۰

۳-۲-۴-ب – بحث همگرایی. ۶۰

۳-۲-۴-ج- گذر از رقابت کامل. ۶۲

۳-۲-۵- مدلهای رشد درونزا۶۵

۳-۳ – مروری بر کارهای انجام گرفته در جهان و ایران. ۶۸

۳-۴ – ضمیمه : مدل رشد هارود – دومار۷۷

فصل چهارم: متودولوژی تحقیق.. ۷۹

۴-۱-مقدمه۸۰

۴-۲- روش شناسی سریهای زمانی و مفاهیم مربوطه۸۰

۴-۲-۱- تشریح الگوی تصحیح خطای برداری ‍(VECM)83

فصل پنجم: برآورد مدل و نتیجه گیری.. ۸۸

۵-۱- مقدمه۸۹

۵-۲ معرفی متغیرها۹۰

۵-۳- برآورد مدل ۹۰

۵-۳-۱- آزمون های ریشه واحد ۹۱

۵-۳-۲- برآورد رابطه بلند مدت با روش OLS.. 93

5-3-3- روش یوهانسون – جوسلیوس ۹۳

الف) تعیین مرتبه مدل VAR  ۹۴

ب) تخمین رابطه بلند مدت و استخراج بردارهای همجمعی به روش یوهانسون – جوسلیوس   ۹۵

۵-۵- الگوی با وقفه گسترده توزیع شده(ARDL)98

5-6- مدل تصحیح خطاء۹۸

۵-۷- پویایی های کوتاه مدت. ۱۰۰

۵-۸- نتیجه گیری. ۱۰۱

۵-۸-۱- نتایج تجربی بلند مدت. ۱۰۷

۵-۸-۱- الف) نتایج برآورد روش OLS (آزمون انگل – گرنجر)…………………….. ۱۰۲

۵-۸-۱-ب ) نتایج برآورد روش ARDL و الگوی جوهانسون……………………….. ۱۰۲

۵-۸-۲- روابط کوتاه مدت (پویایی های کوتاه مدت)۱۰۳

۵-۸-۲-الف) توابع عکس العمل. ۱۰۳

۵-۸-۲-ب) الگوی تصحیح خطاء۱۰۳

۵-۸-۳- توصیه های سیاستی. ۱۰۴

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: آزمون تئوری رشد , اثرات سرریز بین المللی ,
:: بازدید از این مطلب : 623
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

مقدمه

از آنجایی که بشر موجودی مدنی الطبع است همواره محتاج برقراری ارتباط با دیگران بوده است. زندگی هیچگاه در خلاء صورت نمی گیرد و دقیقاً به همین دلیل انسان همواره نیازمند ارتباط با سایر همنوعان خویش است. تا چندی پیش فن آوری هسته ای ابزار سلطه جهانی به شمار می رفت. هر کشوری این فن آوری خوف آور و ویران ساز را در اختیار داشت به خود حق می داد که دیگران را به اطاعت از خویش فراخواند. اما اشاعه و فراوانی تکنولوژی هسته ای از خوف آن کاست. بر این اساس دول چندی در پی یافتن ابزار برای اعمال هژمونی خود برآمدند و آنرا یافتند. این ابزار نوین، فن آوری اطلاع رسانی بود. ابزاری که هیچگونه ارعاب و وحشتی در ورای آن نهفته نشده بود؛ بنای این تکنولوژی بر اساسی ترین حقی که بر حیات معقول بشر استوار بود، پایه می گرفت یعنی آزادی در داشتن عقیده و بیان آزادانه آن و این حقی بود که در متون بنیادین حقوق بشر یعنی اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی نگاشته شده بود.

فهرست مطالب

عنوان                                                                                              صفحه

مقدمه

بخش اول: آزادی اطلاعات

گفتار اول: مناسبات آزادی بیان و آزادی اطلاعات

گفتار دوم: جایگاه آزادی اطلاعات در اسناد بین المللی

بند اول: منشور ملل متحد اعلامیه جهانی حقوق بشر

بند دوم: میثاق حقوق مدنی و سیاسی

بند سوم: کنوانسیون اروپایی حقوق بشر

بند چهارم: کنوانسیون آمریکایی حقوق بشر

بند پنجم: اعلامیه حقوق بشر اسلامی

بند ششم: منشور آفریقایی حقوق بشر و مردم ۱۹۸۱ م

بند هفتم: سایر اسناد

گفتار سوم: شناسایی اصل آزادی ارتباطات در یونسکو

بند اول: اقدامات سازمان یونسکو بین سالهای ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۰

بند دوم: اقدامات یونسکو بین سالهای ۱۹۷۶ تا ۱۹۹۸

گفتار چهارم: جایگاه تکنولوژی های ارتباطی در جریان آزاد اطلاعات

بند اول: مطبوعات

بند دوم: خبرگزاریها

بند سوم: رادیو

بند چهارم: تلویزیون

بند پنجم: ماهواره

قسمت اول: تلاش بین المللی برای تعیین اصول حاکم بر پخش مستقیم (DBS)

قسمت دوم: پارزایت

بند ششم: اینترنت

قسمت اول: فیلترگذاری و مسدود نمودن سایت

قسمت دوم: قواعد اخلاقی و رفتاری

قسمت سوم: رمزنگاری، گفتار کدبندی شده

گفتار پنجم: ارزیابی عملکرد جمهوری اسلامی ایران در ارسال پارزایت بر روی برنامه های ماهواره ای و فیلترینگ اینترنت

بند اول: ارسال پارزایت بر روی برنامه های ماهواره ای

بند دوم: ارزیابی عملکرد جمهوری اسلامی در خصوص اعمال فیلترینگ

بخش دوم: حریم خصوصی

گفتار اول: حق حفظ حریم خصوصی

گفتار دوم: حریم و امنیت اطلاعات

بند اول: حق حریم و آزادی بیان

بند دوم: حق حریم و جریان فرامرزی داده های فردی

بند سوم: حق حریم و شبکه On Line

گفتار سوم: بررسی کنوانسیون شورای اروپا در خصوص حمایت از افراد در مقابل پردازش خودکار داده های شخصی ۱۹۸۰ م

گفتار چهارم: بررسی منشور حقوق اساسی اتحادیه اروپایی مورخ ۷ دسامبر ۲۰۰۰ م

نتیجه گیری

منابع و مآخذ

منابع و ماخذ

۱-    امیر ارجمند، اردشیر، مجموعه اسناد بین المللی حقوق بشر قسمت اول، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی ۱۳۸۱

۲-    انصاری، باقرو سایرین، مسئولیت مدنی رسانه های همگانی، تهران، اداره چاپ و انتشار معاونت پژوهش و تدوین و تنقیح قوانین و مقررات کشور ۱۳۸۱

۳-    پرایس،گارت،نیمه دوم سده بیستم، نشریه پیام یونسکو، شماره۳۲۱، ۱۳۷۶

۴-    پوینده محمد جعفر، تادام آخر، گزیده گفت و گوها و مقاله ها، به کوشش سیدصاحبی(پوینده) نشرچشمه، ۳۷۸ و

۵-    پیکا، ژرژ، جرم شناسی، مترجم علی حسین نجفی ابرندآبادی، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی۱۳۷۰

۶-    جانسون، مکن، اعلامیه جهانی حقوق بشر و تاریخچه آن مترجم محمدجعفرپوینده، تهران، نشرنی،۱۳۷۸

۷-    جعفری، محمدتقی، حقوق بشر از دیدگاه اسلام وغرب ، تهران، دفتر خدمات بین المللی جمهوری اسلامی، ۱۳۷۰، خبرنامه حقوق فناوری، بخش فناوری و نظارت، آبان ۱۳۸۲

 

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: آزادی اطلاعات , حریم خصوصی ,
:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

مقدمه:

روایت ادیان مختلف از آخرالزمان بخش مهمی از هویت جامعه بشری را شکل داده است. به طوری که بسیاری از تعاملات بشر به ویژه در سطح بین‌المللی و نحوه این روابط ریشه در رویکردی دارد که پیروان ادیان مختلف به آخر الزمان دارند و ویژگی‌های قابل تأملی را متوجه الگوی رفتاری کشورها کرده است.

رویکردی که هر قوم به این موضوع دارد نوع مأموریت آن قوم را مشخص می‌کند. این مأموریت به ابعاد گوناگون زندگی این قوم یعنی فرهنگ، اقتصاد، سیاست داخلی و سیاست خارجی تسرّی پیدا می‌کند و در واقع یکی از عوامل کلان در سامان بخشی سیاست‌های یک کشور است. پیشبرد جهان به سمت الگویی که برای آخرالزمان ترسیم شده یکی از دغدغه‌های اصلی پیروان ادیان مختلف است. در این الگو حق و باطل تعریف شده است و این درگیری‌های زیادی را بین ملت‌های مختلف شکل می‌دهد. یکی از این روایت‌ها، روایت کتاب عهد عتیق از برخوردی است که در آخرالزمان پدید می‌آید.

فهرست

مقدمه…………………………………………………………………………………………… ۱

ـ فصل اول

سیری در تاریخ؛ آرماگدون‌گراها کیستند و چه می‌گویند………………… ۴

انحراف در مسیحیت و بازگشت به آموزه‌های یهود…………………………. ۱۱

پیوریتن‌ها و نفوذ یهودیت در امریکا………………………………………………. ۱۸

شکل‌گیری جریان مسیحیت صهیونیستی در امریکا………………………….. ۲۳

آرماگدون چیست؟……………………………………………………………………….. ۲۶

منابع فصل اول……………………………………………………………………………. ۴۰

ـ فصل دوم

خاستگاه‌های قدرت یهودیان در امریکا………………………………………….. ۴۴

خاستگاه اول: ویژگی‌های جامعه یهود……………………………………………. ۴۶

خاستگاه دوم: لابی یهودیان………………………………………………………….. ۵۲

خاستگاه سوم: حضور در قوای مقننه و مجریه امریکا…………………….. ۵۷

خاستگاه چهارم: رسانه‌ها…………………………………………………………….. ۶۲

تلویزیون و رادیوی امریکا و نفوذ یهودیان………………………………………………………………. ۶۳

مطبوعات امریکا و نفوذ یهودیان……………………………………………………………………………….. ۶۵

سینمای جهان و نفوذ یهودیان……………………………………………………………………………………. ۶۹

منابع فصل دوم…………………………………………………………………………… ۸۴

ـ فصل سوم

تاثیر آرماگدون‌گرایی بر سیاست خارجی امریکا…………………………… ۸۷

دلایل استراتژیک حمایت امریکا از اسرائیل …………………………………….. ۹۰

بررسی تاریخی روابط آمریکا و اسرائیل………………………………………… ۹۱

دوران جرج بوش پسر، ۱۱ سپتامبر و رابطه با اسرائیل…………………. ۱۰۲

آینده روابط امریکا و اسرائیل……………………………………………………… ۱۰۹

خوب در مقابل شیطان……………………………………………………………….. ۱۱۴

جنگ عراق و ایده آرماگدون……………………………………………………….. ۱۱۸

منابع فصل سوم………………………………………………………………………… ۱۲۲

ـ فصل چهارم

تاثر آموزه‌های دینی مسیحیان صهیونیست بر جریان نظریه‌پردازی در دانشگاهها  ۱۲۴

آراء فرانسیس فوکویاما……………………………………………………………… ۱۲۷

فوکویاما و تعبیر اسلام فاشیستی………………………………………………… ۱۳۱

آراء ساموئل هانتینگتون……………………………………………………………… ۱۳۶

برخورد تمدن‌ها و ساموئل هانتینگتون…………………………………………. ۱۴۱

منابع فصل چهارم……………………………………………………………………… ۱۴۶

نتیجه‌گیری………………………………………………………………………………… ۱۴۷

 

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: آرماگدون گرایی , تاثیر آرماگدون گرایی بر سیاست خارجی , تاثیر آرماگدون گرایی بر سیاسیت ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

چکیده:

سیستم هزینه‌یابی برمبنای فعالیت یکی از سیستم‌های نوین بهای تمام شده محصولات و خدمات می‌باشد که اطلاعات مورد نیاز مدیران را بهتر و دقیق‌تر فراهم می‌کند و استفاده کنندگان را در امر تصمیم‌گیری صحیح و مناسب یاری می‌نماید. این پژوهش جزء تحقیقات علمی و کاربردی است که در کارخانجات تولیدی نورد آلومینیوم انجام گرفته است که پس از بررسی و تجزیه و تحلیل روش موجود بهای تمام شده آن کارخانه و تشخیص نقاط ضعف و قوت آن به تبیین اهمیت سیستم هزینه‌یابی برمبنای فعالیت در کارخانه نورد پرداخته و سپس مراحل سیستم ABC شناسایی گردیده است.

فهرست مطالب

عنوان        صفحه
چکیده    ۱
فصل اول: کلیات    ۲
۱-۱ مقدمه    ۳
۲-۱ بیان مساله    ۸
۳-۱ انگیزه‌های انتخاب موضوع تحقیق    ۹
۴-۱ اهداف تحقیق     ۱۰
۵-۱ اهمیت موضوع تحقیق    ۱۰
۶-۱ سوالات اصلی تحقیق    ۱۱
۷-۱ فرضیه‌های تحقیق    ۱۱
۸-۱ نوآوری تحقیق    ۱۱
۹-۱ تعاریف عملیاتی    ۱۲

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق    ۱۴
قسمت اول: مفاهیم حسابداری بهای تمام شده و انواع سیستم‌های حسابداری    ۱۵
۱-۲ حسابداری بهای تمام شده    ۱۵
۲-۲ اهمیت بهای تمام شده و اقلام تشکیل دهنده آن    ۱۵
۳-۲ نقش اطلاعات حسابداری در تصمیم‌گیری    ۱۶
۴-۲ بخششهای سیستم حسابداری بهای تمام شده    ۱۷
۵-۲ عوامل موثر بر سیستم حسابداری بهای تمام شده    ۱۸
۶-۲ ماهیت حسابداری بهای تمام شده    ۲۰
۷-۲ عناصر تشکیل دهنده بهای تمام شده    ۲۲
۸-۲ سیستمهای هزینه‌یابی    ۲۳
۹-۲ سیستمهای هزینه‌یابی سنتی    ۲۳
۱۰-۲ سیستمهای هزینه‌یابی سفارش کار    ۲۷
۱۱-۲ سیستمهای هزینه‌یابی مرحله‌ای    ۲۸
۱۲-۲ هزینه‌یابی محصولات مشترک و فرعی    ۳۳
۱۳-۲ هزینه‌یابی بر مبنای هدف    ۴۹
قسمت دوم: هزینه یابی برمبنای فعالیت ABC و انواع سیستم‌های هزینه یابی برمبنای فعالیت۵۵
۱۴-۲ مقدمه    ۵۵
۱۵-۲ نقش و اهمیت هزینه سربار در تولید    ۵۷
۱۶-۲ حسابداری مدیریت    ۵۷
۱۷-۲ رویکردهای حسابداری مدیریت    ۵۸
۱۸-۲ هدفهای حسابداری مدیریت    ۵۸
۱۹-۲ تفاوتهای اساسی بین حسابداری مدیریت و حسابداری مالی    ۶۰
۲۰-۲ روابط بین حسابداری مالی، سیستم حسابداری بهای تمام شده و حسابداری مدیریت    ۶۱
۲۱-۲ طبقه‌بندی هزینه‌ها    ۶۲
۲۲-۲ هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت (ABC)    ۶۳
۲۳-۲ کاربرد استفاده از سیستم ABC    ۷۸
۲۴-۲ مناسب‌ترین زمان کاربرد سیستم ABC    ۸۱
۲۵-۲ سیستم هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت در مقایسه با سیستم سنتی    ۸۲
۲۶-۲ مدیریت بر مبنای فعالیت    ۸۳
۲۷-۲ نسل‌های هزینه‌یابی برمبنای فعالیت     ۸۹
۲۸-۲ هزینه‌یابی مبتنی بر فعالیت بر مبنای زمان    ۹۴
۲۹-۲ قیمت‌گذاری برمبنای فعالیت
۳۰-۲ بودجه‌بندی بر مبنای فعالیت
قسمت سوم: ویژگی‌های صنایع آلومینیوم و کاربرد هزینه‌یابی برمبنای فعالیت     ۹۷
۲۹-۲ مشخصات قلمرو تحقیق    ۹۷
۳۰-۲ شمای ارتباطی سیستم بهای تمام شده با سایر سیستمهای اطلاعاتی    ۱۰۳
۳۱-۲ فرآیند تولید در شرکت    ۱۰۴
۳۲-۲ مراحل تولید    ۱۰۵
۳۳-۲ پروسه تولید    ۱۰۶
۳۴-۲ روش محاسبه بهای تمام شده    ۱۰۹
۳۵-۲ بهای تمام شده محصولات در سال ۱۳۸۳    ۱۱۵
۳۶-۲ طراحی و پیاده‌سازی سیستم هزینه‌یابی برمبنای فعالیت    ۱۱۷
۳۷-۲ مقایسه پیاده‌سازی و نصب    ۱۱۸
۳۸-۲ تعیین فعالیتها    ۱۲۱
۳۹-۲ تعیین محرکهای فعالیت    ۱۲۱
۴۰-۲ تخصیص هزینه‌ها    ۱۲۳
۴۱-۲ مقایسه هزینه سربار محصولات براساس سیستم سنتی و سیستم ABC    ۱۲۴
۴۲-۲ مقایسه بهای تمام شده محصولات براساس سیستم سنتی و سیستم ABC    ۱۲۴
قسمت چهارم: تحقیقات انجام شده    ۱۲۵
۴۳-۲ پیشینه تحقیق     ۱۲۵

فصل سوم: متدولوژی تحقیق    ۱۳۳
۱-۳ مقدمه    ۱۳۴
۲-۳ روش تحقیق    ۱۳۴
۳-۳ ابزار تحقیق    ۱۳۵
۴-۳ فرضیه‌های تحقیق    ۱۳۵
۵-۳ قلمرو تحقیق    ۱۳۵
۶-۳ داده‌های تحقیق    ۱۳۶
۷-۳ متغیرهای تحقیق    ۱۳۷
۸-۳ روش جمع‌آوری داده‌ها    ۱۳۶
۹-۳ روش تحلیل داده‌ها    ۱۳۶

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته‌های تحقیق    ۱۳۸
۱-۴ مقدمه    ۱۳۹
۲-۴ آزمون فرضیه‌ها    ۱۳۹
۳-۴ فرضیه اصلی اول    ۱۳۹
۴-۴ فرضیه اصلی دوم    ۱۴۲

فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات    ۱۴۵
۱-۵ نتیجه‌گیری و پیشنهادات    ۱۴۶
۲-۵ نتیجه‌گیری کلی    ۱۴۶
۳-۵ پیشنهادات حاصل از تحقیق    ۱۴۷
۴-۵ سایر پیشنهادات    ۱۴۸
۵-۵ پیشنهاد برای تحقیقات آینده    ۱۴۸
۶-۵ محدودیتهای تحقیق    ۱۴۷

پیوست    ۱۴۹
منابع و مأخذ    ۱۵۰
چکیدة انگلیسی    ۱۵۳

منابع و مأخذ:

الف ـ فارسی

۱-           آبنوس، سورن – ۱۳۷۵ – حسابداری صنعتی – جلد اول – انتشارات همراه

۲-           افخمی ـ سعید ـ هزینه‌یابی براساس فعالیتها ـ مجله حسابدار ـ شماره ۱۱۸ ـ اسفند ۷۵

۳-     اقبالی ـ ناصر ـ ارزیابی برمبنای فعالیت و تائید آن بر افزایش بهره‌وری ـ مطالعه موردی کارخانه قند یاسوج – پایان‌نامه کارشناسی ارشد ۸۱ دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات

۴-     انجمن حسابداران رسمی (AICPA) – هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت – ترجمه دکتر احمد عزیزی – انتشارات سازمان حسابرسی – دی ماه ۱۳۷۹ – نشریه ۱۴۰

۵-           برزیده – فرخ و شریعتمداری – اصول حسابداری ۳- انتشارات مؤسسه فرهنگی زند

۶-     ترجمه نویسی و دیگران – حسابداری صنعتی – برنامه ریزی و کنترل – جلد اول – انتشارات سازمان حسابرسی – ۱۳۸۱- نشریه ۳۶

۷-     جلیلیان ، امید – ارزیابی سیستم ABC و مقایسه آن با سیستم سنتی و تاثیر آن بر متغیرهای مالی (کارخانه قند بیستون) – پایان‌نامه کارشناسی ارشد – دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات – سال ۱۳۸۳)

 

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: بکارگیری سیستم هزینه‌یابی , سیستم هزینه یابی , هزینه یابی بر مبنای فعالیت , بررسی بکارگیری ,
:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 اسفند 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جلال

چکیده :

مطالعه کار اصطلاحی است که تکنیک های مطالعه روش سنجی و زمان سنجی را که برای تأمین حد اکثراستفاده ممکن از نیروی انسانی ، تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز برای انجام یک کار مشخصی بکار می رود را در بر می گیرد اما مطالعه روش سنجی عبارت است از ثبت منظم و بررسی دقیق روشهای انجام کار و پیشنهاد روشهای اصلاحی به منظور کاهش هزینه ها ، ساده تر کردن عملیات و افزایش بازدهی  می باشد.

در انجام ارزیابی روش در مراحل معینی به ناگزیر نگرش انتقادی به جابجایی افراد و مواد در سراسر کارخانه یا محیط کار و بررسی جانمایی کارخانه مورد توجه قرار میگیرد . این کار ار این نظر لازم است که در بسیاری از کارخانجات یا در موارد جانمایی اولیه بخوبی فکر نشده ، یا بهنگام توسعه موسسه و یا موازات ایجاد تغییراتی در بعضی از محصولات یا فرآیند های تولید آن در هرکجا که فضایی یافت شده ماشین آلات ،تجهیزات یا دفاتری اضافه شده است .

نتیجه کلی این وضعیت ان است که در موارد کارکنان اغلب باید مسافت طولانی تری را ضمن گردش فرآیند تولید طی کنند که منجربه اتلاف وقت و انرژی می شود ،بدون اینکه چیزی به ارزش محصول افزوده شود . بنابراین اصلاح جانمایی کارخانه بخشی از وظایف کارشناس ارزیابی کار است .

فهرست مطالب

تاریخچه …………………………………………………………………………………………………….. ۱

 فصل اول : معرفی واحدصنعتی ………………………………………………………………………. ۳

۱-۱-   سازماندهی و تشکیلات ………………………………………………………………………. ۵

۲-۱-   بخش تولید ………………………………………………………………………………………. ۵

۳-۱-   بخش بازرگانی ………………………………………………………………………………… ۱۳

۴-۱-   کنترل کیفیت …………………………………………………………………………………… ۱۵

۵-۱-   مهندسی صنایع ………………………………………………………………………………… ۱۶

۶-۱-   تعمیرات وتأسیسات …………………………………………………………………………. ۱۷

۷-۱-   مرکز ایمنی و بهداشت ………………………………………………………………………. ۱۸

۸-۱-   امور اداری ……………………………………………………………………………………… ۲۴

۹-۱-  امور مالی و چارت واحد مالی ……………………………………………………………… ۲۷

۱۰-۱-  بخش کامپیوتر ………………………………………………………………………………… ۲۸

فصل دوم : سالنها و خطوط تولید …………………………………………………………………… ۳۰

۱-۲-    سالن تولید تلویزیون ………………………………………………………………………… ۳۱

۲-۲-    انبارها ………………………………………………………………………………………….. ۴۱

۳-۲-    خط pars…………………………………………………………………………………….. 42

4-2-    خط Grundic………………………………………………………………………………. 44

فصل سوم :نمودارهای فرآیند جریان نمودار فرآیند جریان خطوط تولید …………………… ۵۰

 ۱-۳-    نمودار فرآیند جریان تولید شاسی ………………………………………………………. ۵۱

۲-۳-    نمودار فرآیند جریان تولید فرانت ( خط قدیم PARS) …………………………… 52

3-3-    نمودار فرآیند جریان تولید بک …………………………………………………………… ۵۳

۴-۳-    نمودار فرآیند جریان آماده سازی لامپ تصویر ……………………………………….. ۵۴

۵-۳-    نمودار فرآیند جریان تولید فراتب ( خط جدید PARS) …………………………. 55

6-3-    نمودار فرآیند جریان تولید مارک ………………………………………………………… ۵۶

۷-۳-    نمودار فرآیند جریان تولید فرم بلندگو ………………………………………………….. ۵۷

۸-۳-    نمودار فرآیند جریان تولید شیلت ………………………………………………………… ۵۸

۹-۳-    نمودار فرآیند جریان تولید سنترپل ………………………………………………………. ۵۹

۱۰-۳ -    نمودار فرآیند جریان تولید واشر ………………………………………………………. ۶۰

۱۱-۳-    نمودار فرآیند جریان تولید ترمینال …………………………………………………….. ۶۱

۱۲-۳-    نمودار فرآیند جریان مونتاژ بلند گو ……………………………………………………. ۶۲

۱۳-۳-    نمودار فرآیند جریان تولید فوم …………………………………………………………. ۶۳

۱۴-۳-    نمودار فرآیند جریان آماده سازی کارتن ……………………………………………… ۶۴

۱۵-۳-    نمودار فرآیند جریان مونتاژ تلویزیون ( خط قدیم سالن ۱) ………………………. ۶۵

۱۶-۳- نمودار فرآیند جریان مونتاژ تلویزیون ( خط جدید سالن ۲) ………………………… ۶۷

فصل چهارم : عناصر کاری …………………………………………………………………………… ۶۹

۱-۴-    معرفی عناصر و نقاط شروع وانفصال …………………………………………………… ۷۰

۲-۴-    تعداد اپراتورهایی که عملیات مربوط به هر عنصر را انجام می‌دهند ……………… ۷۵

۳-۴-    جدول زمان مربوط به انجام عناصر ……………………………………………………… ۷۶

۴-۴-    جدول بهبودی ……………………………………………………………………………….. ۷۸

فصل پنجم : پیشنهادات ……………………………………………………………………………….. ۸۰

۱-۵-    موارد مربوط به برنامه‌ریزی تولید ………………………………………………………… ۸۱

۲-۵-    موارد مربوط به حمل و نقل ………………………………………………………………. ۸۲

۳-۵-    موارد مربوط ، ایمنی و بهداشت ………………………………………………………….. ۸۳

منابع ومأخذ ………………………………………………………………………………………………. ۸۴

منابع و مأخذ

۱)      ع- کمال زاده « آشنایی با ارزیابی کار و زمان » ، تهران ، مرکز دانشگاهی ،۱۳۸۶ .

۲)      ع. علی احمدی «مهندسی کار و مدیریت زمان» ،تهران ،دانشگاه علم و صنعت، ۱۳۸۴٫

۳)      ا . ریاحی «فنون مطالعه کار و زمان سنجی » ، تهران ، دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب ، ۱۳۸۲ .

۴)      مستنات کارخانجات پارس الکتریک

 

دانلود فایل



:: موضوعات مرتبط: مقالات , ,
:: برچسب‌ها: ارزیابی کار و زمان ,
:: بازدید از این مطلب : 569
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 اسفند 1393 | نظرات ()